lists.openwall.net   lists  /  announce  owl-users  owl-dev  john-users  john-dev  passwdqc-users  yescrypt  popa3d-users  /  oss-security  kernel-hardening  musl  sabotage  tlsify  passwords  /  crypt-dev  xvendor  /  Bugtraq  Full-Disclosure  linux-kernel  linux-netdev  linux-ext4  linux-hardening  linux-cve-announce  PHC
Open Source and information security mailing list archives

Hash Suite: Windows password security audit tool. GUI, reports in PDF.
[<prev] [next>] [day] [month] [year] [list]
Date:   Thu, 1 Nov 2018 15:15:12 +0000 (UTC)
From:   Zena Kone <zenakone2@...il.com>
To:     unlisted-recipients:; (no To-header on input)
Subject: Från Fröken Zena Kone

Från Fröken Zena Kone

Kära

God dag, kan Guds välsignelser vara över dig och ge dig visdom och sympati för att förstå min situation och hur mycket jag behöver din hjälp. Efter att ha gått igenom din profil var jag övertygad om att du är ansedd och en förtroende värdig person som kan hjälpa mig.

Jag kontaktar dig med hopp om att du kommer att vara till stor hjälp för mig. Jag heter Zena Kone, 21 år gammal Tjej från Elfenbenskusten.

Min far och jag flydde från vårt land efter inbördeskrigets värme efter att ha tappat min mamma och två av mina seniorbröder i kriget. Som en följd av den politiska instabiliteten i mitt land, även efter kriget, etablerade min far sin kakao och kaffe export verksamhet i mitt land Abidjan, Elfenbenskusten.

Han var i Burke, en nordlig stad för att förhandla om köp av en kakaoplantage när han sköts av rebellgrupperna som kämpade för att ta över
Landets regering. Min fars död har nu gjort mig en föräldralös och därmed genom att exponera mig för fara.

Innan hans olyckliga död kallade min sena far mig bredvid sin sjuka säng och berättade för mig som hans enda överlevande dotter, att han hade deponerat i en av den framstående banken här i vårt land summan av (€ 4.500.000.00 miljoner euro). med mitt namn som nästa släkting.

Till följd av den nuvarande osäkerheten i liv och egendom i detta land önskar jag en begäran om att du hjälper mig att använda ditt konto i ditt land för att överföra min ärvda fond för vidare företagsinvesteringar.

Återigen för att hjälpa mig med ett inbjudningsbrev som får mig att få visum till ditt hemland för att jag ska kunna fortsätta min utbildning under din omsorg och att investera i en livskraftig affärsverksamhet.

Jag är villig att ge dig 15% medan 5% har öronmärkts för utgifter. Jag kommer att uppskatta det om du svarar på mig så snart du har fått mitt mail så att vi kan diskutera vidare i frågan. vänligen svara mig på det här i min privata brevlåda
(zenaa5kone@...il.com)

Tack och må Gud välsigna dig.

Fröken Zena Kone.